Hợp tác trong và ngoài nước

HỘI THẢO QUỐC TẾ VIỆT NAM HỌC LẦN THỨ 3
Tóm tắt tham luận: Câu tiếng Anh bắt đầu bằng there, còn được gọi là cấu trúc có there, không phải chỉ là câu tồn tại; quan trọng hơn cả trong các cách dùng khác của câu tiếng Anh bắt đầu bằng there là câu giới thiệu bắt đầu bằng there. Gần như không thể phân biệt câu tồn tại bắt đầu bằng từ there rỗng nghĩa (Empty there) − cái mà như tên gọi là không có nghĩa và không được phát âm với dấu nhấn, với câu giới thiệu bắt đầu bằng trạng từ chỉ nơi chốn there...
The Need for Exposure and Meaningful Use in Foreign Language Teaching
Abstract: As second language teachers, we often think teaching grammar is necessary and we tend to overlook the crucial need for meaningful exposure in language learning. With the help of one particular study (Hong, 2005), I will show that even the best type of explicit grammar instruction to teach the use of articles in English did not result in the desired effect at all. In fact, there is very little to no empirical evidence that teaching grammar leads to effective use of a particular item. On the other hand, we do know that the amount of exposure to and meaningful...
Phenomenography: A Qualitative research approach to investigating different understandings of reality
Colloquium No.5, held on Dec 17, 2015 Topic: “Phenomenography: A Qualitative research approach to investigating different understandings of reality” Presenter: Dr. Dang Thi Ngoc Lan – from Vietnamese-German University Abstract: In this presentation, phenomenography, a new qualitative research approach which was developed by a research group in the Department of Education, University of Gothenburg, Sweden, in 1981, will be introduced. Aims and examples of phenomenographic research will be given. Then, its similarities and differences from phenomenology will be elaborated, and its methods and data analysis will be presented. Finally, some criticisms of this approach will be brought into discussion.  

Bộ lọc

Từ khóa
Danh mục
Khoảng ngày
Từ
Đến ngày
Làm lại
image